سیاست عین دیانت

وبلاگ شخصی بهزاد حقانی گلوگاهی

سیاست عین دیانت

وبلاگ شخصی بهزاد حقانی گلوگاهی

در این بلاگ، نظرات، خاطرات و تحلیل های سیاسی و اعتقادی یک مجاهد قبل انقلاب، رزمنده ی بعد انقلاب و انقلابی بعد از بازنشتسگی، منتشر میشود.

  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

گزارش تحلیلی برای اثبات خلق حماسه بی نظیر مردم در 28 خرداد 1400

 

لازمه هر تحلیل درست آنست که باید نسبت به واقعیت حاکم بر هر دوره و زمان آشنایی داشته و با لحاظ شرایط حاکم نتیجه گیری نماییم در غیر اینصورت خروجی تحلیل نادرست میباشد.

اینکه مقام عظیم ولایت در مورد انتخابات 28 خرداد 1400 میفرمایند حقیقتا یک حماسه بی نظیر بود و شخصی که مردم به ایشان رأی دادند با رأی بالا و قاطع بوده، برمبنای واقعیات انکار ناپذیری است که آمار و ارقام آن ذیلا می آید.

با مطالعه آمار شرکت کنندگان و کسب آرای قاطع ادوار 13 دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنایت به شرایط زمان پی به حماسه 28 خرداد می بریم.

( خواهشمندیم نسبت به درصد مشارکتها و آرای کسب شده با توجه به شرایط گفته شده دقت شود.)

 

  1.  بعد از دولت موقت که شور فراوانی در کشور برای انتخاب اولین رئیس جمهور با شرکت بیش از 50 نامزد اتفاق افتاد  شرکت کنندگان از همه طیف و گروه غیر از منافقین و ضد انقلاب 69/86درصد و بنی صدر 7/75درصد را به خود اختصاص داد.
  2. با عزل بنی صدر و در اوج جنگ و شور مردمی و تشویق و ترقیب حضرت امام ره و ورود علمای مطرح کشور و جامعتین( روحانیت و مدرسین حوزه) دولت شهید رجائی در تاریخ 2/5/60با شرکت 24/64درصد و کسب 90درصد آراء تشکیل میشود.
  3. بعد از شهادت مظلومانه رجایی و باهنر در تاریخ 10/7/60 و ورود آیت الله خامنه ای ( به درخواست حضرت امام ره )به عرصه انتخابات با وجود شرایط خاص زمان با رشد 10درصدی 26/74 شرکت کننده و معظم له با کسب 03/95درصد آرای مردم رئیس جمهور میشود که در کلیه ادوار این درصد وجود ندارد.
  4. دور دوم ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای بازهم با شرایط مشابه سیاسی عمومی کشور ولی حواشی بوجود آمده بعد از انشقاق جامعه روحانیت(روحانیون مبارز روحانیت مبارز) و اختیارات رئیس جمهور با اتکا به قانون اساسی اول که اختیارات اجرایی دولت دست نخست وزیر بوده ، لذا ناکارآمدی حاصله از طرف نخست وزیر و کابینه مربوط موجب کاهش تقریبا 20درصدی شرکت کنندگان یعنی 78/54درصدی گردید و رأی آیت الله خامنه ای به 85درصد کاهش یافت.
  5. با ارتحال حضرت امام ره و شرایط احساسی در غم از دست دادن معظم له( درحالی که فقط ده میلیون عاشق در تشییع جنازه ایشان شرکت کرده بودند) با ورود مرحوم آیت الله رفسنجانی به عرصه انتخابات باداشتن آن سوابق بویژه ریاست دو دوره مجلس و... درصد مشارکت باز از دوره قبلی کمتر شد یعنی به 59/54درصد رسید و آقای هاشمی با کسب 5/94درصد رئیس جمهور شد.
  6. دور دوم آقای هاشمی که دولت خود را دولت سازندگی مطرح کرده بودند و در حال باز سازی خرابیهای جنگ بود با کاهش 4درصدی یعنی 66/50درصدشرکت کنندگان و کسب 63 درصد یعنی با کاهش 5/31 درصدی آرای مردم مواجه میشود، که حاصل عملکرد دولت ایشان و از طرفی تخریب ناجوانمردانه جناح سیاسی چپگرا به این شرایط مبتلا شد و این تخریب تا پایان دولت ادامه داشت که بستر سازی برای انتخابات سال 76و جذب جوانان که بیشترین جمعیت را داشتند گردید.

تذکرمهم: در این چند دوره از انتخابات در سطح کشور (غیر از مواضع ضد انقلاب و آمریکا و اذنابش)مخصوصا از طرف جناح چپ و منتسبین به جامعه روحانیون هیچگونه بحث عدم اقبال مردم ، مشروعیت نظام و ... از این سمپاشیها در مورد انتخابات وجود نداشته است !!

7-دوم خرداد حماسه سیاسی اتفاق افتاد تقریبا 40درصد رشد از دوره دوم دولت هاشمی یعنی 92/79درصد ، اما حاصل آن تبلیغات وسیعی که جناح چپ در مقابل عملکرد دولت هاشمی داشته و با وجود تورم تقریبا 50درصدی و تبلیغات سوئی که علیه ارزشهای اخلاقی شد و وعده آزادیهای نامفهوم در حوزه رسانه و احزاب سیاسی و...بود که آقای خاتمی با کسب 69درصد برنده انتخابات شد.

8-دور دوم خاتمی با کاهش تقریبا 12 درصدی شرکت کنندگان یعنی 77/67درصد که نشان از عدم گشایش اقتصاد و معیشت مردم بوده است نارضایتی مردم برای استقبال از صندوقهای رأی ، ولی افزایش 8درصدی یعنی 77درصد رأی خاتمی مواجه شد که علت آن به موضوع زیر برمیگردد.!!

نکته حائز توجه در این دوره که بی نظیر میباشد:

با سرکار آمدن مجلس ششم در یک توافق نامیمون سن رأی دهندگان در دور دوم به 16 سال کاهش یافت و ناگهان واجدین شرایط شش میلیون افزایش یافتند که عمده این جمعیت از نوجوانان و جوانان بودند دولت چپگرا و غربگرا با شعارهای فرینده آزادی و با ترویج ابتذالات اخلاقی و ... توانست بر این موج احساسی سوار شود!

9-دولت نهم که دو مرحله برگزار گردید: مرحله اول 66/62 و در مرحله دوم رقابت بین هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد بود که شرکت کنندگان به 82/59درصد کاهش یافت و احمدی نژاد با کسب 62 درصد رئیس جمهور شد.

10- علیرغم تخریب همه جانبه و سیاه نمایی و کارشکنیهای جناح چپ در روند فعالیت دولت نهم اما پشتکار و کارهای زیادی که در این دولت مخصوصا در مناطق محروم در زمینه عمرانی و اشتغال و مسکن... اتفاق افتاد امید مردم به دولت برگشت و بعد از چند دوره کاهش حضور مردم ، ناگهان 25درصد رشد مشارکت یعنی 85درصدی شد و احمدی نژاد 63درصد آراء را به خود اختصاص داد.

نکته جالب توجه و مغفول مانده در مباحث انتخابات:!!

تعداد واجدین شرایط رأی دهندگان در سال(88) 46199997 نفر و(84)46786418نفر بوده اند آیا تا بحال به این موضوع پرداخته شده است؟چرا بعد از چهار سال واجدین شراط کمتر از دوره قبل میباشد؟

 این نتیجه همان توافق نامبارک مجلس ششم با دولت اصلاحات میباشد(با اصلاح مجدد قانون شرایط سنی رأی دهنگان به 18 سال برگشت .

11- با انحراف احمدی نژاد در دوسال آخر و رها کردن مردم و پرداختن به حواشی ،  اوضاع عمومی به سمت کاهش آراء پیش رفت و از طرفی چون دولت احمدی نژاد با عنوان اصولگرا معرفی گردید و در این دوره یک دوگانه سازی کاذب باعنوان اصولگرا و اصلاح طلب در اذهان عمومی شکل گرفت جناح چپ از این فرصت بوجود آورده نهایت بهره برداری را کرد و خود را ناجی مردم معرفی نمود و دولت را از طریق آقای حسن روحانی با کسب حداقل رأی یعنی 71/50 درصد از مجموع 7/72 درصد بدست گرفت( کاهش مجموع آراء از 85درصد به 7/72درصد).

12-دولت حسن روحانی چهار سال اول تمامی ناکارمدی خود را به گردن دولت قبلی حواله کرد و به مردم وعده های دروغ داد که با رفع موانع مخصوصا تحریمها از طریق تصویب برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد و مردم را امیدوار ساخت لذا میزان مشارکت در این دوره 1 درصد افزایش و تعداد رأی کسب شده 7درصد رشد داشته یعنی 57 درصد!!

 

13- انتخابات سرنوشت ساز 28 خرداد:

اگر چه به لحاظ ظاهری عدد و ارقام رسمی اعلان شده شرکت کنندگان از طرف دولت روحانی8/48درصد میباشد اما واقعیات انکار ناپذیری وجود دارد که باید حقیتا آنر حماسه قلمداد کرد:

الف: تبلیغات گسترده همیشگی آمریکا و وابستگان خارجی برای تحریم نه به جمهوری اسلامی

ب- تبلیغات رسمی و غیر رسمی برادران ناتنی لیبرال و وابسته به غرب از حسن روحانی تا تمامی احزاب و گروههای وابسته به جناح چپ در مورد زیر سوال بردن سلامت انتخابات و انتصابی بودن انتخابات و... از این قبیل تهمت های ناجوانمردانه بمنظور ازبین بردن اعتماد عمومی نسبت به نهادهای قانونی مرتبط با انتخابات بویژه شورای محترم نگهبان و ولایت فقیه.

ج-گسترش فساد اخلاقی و سیاسی و رانتخواری و ویژه خواری و ترویج اختلاس و دریافتهای نجومی از بیت المال و...در تنگنا قراردادن مردم در معیشت و اقتصاد از طرف دولت مردان که انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات کم رنگ کرده بود.

د- تخریب همه جانبه ارزشها و نیروهای ارزشی و انقلابی و ...در این چند سال و سایر موارد .

ه- بیماری فراگیر و خطر ناک کرونا که از نظر کارشناسان جهانی نیز از 10 تا 20 درصد کاهش شرکت کنندگان را موجب شده است که با احتساب حداقل ده درصد این بخش مشارکت در 28 خرداد 1400 به 8/58 درصد میرسد که بیشتر از سه دوره در ادوار گذشته و با احتساب 20 درصد تأثیر منفی بیشتر از 7دوره از ادوار میرسد.

از طرفی علیرغم تخریب چهره محبوب آیت الله دکتر رئیسی چه در سال 96 و چه در این چهار سال مخصوصا در مناظرات انتخاباتی مردم با آگاهی کامل به شخصیت حقیقی ایشان با توجه به عملکردشان در آستان مقدس رضوی و دوسال و اندی در قوه قضائیه 62 درصد آرای مردم را به خود اختصاص دادند، یعنی بیشتر از دو دوره آقای حسن روحانی.

و- ایجاد اختلال در ساعت شروع رأی گیری حداقل با سه ساعت که در طول تاریخ انتخابات سابقه نداشته است و این قصه داستان پر غصه دارد که بیش سه میلیون رأی مردم که بصورت دستی دریافت شده بود بعنوان رأی باطله از طرف وزارت کشور محسوب میشود و آراء از 52 درصد به 8/48 کاهش می یابد.

امیدوارم بادرک موقعیت و عظمت آفریده شده توسط مردم این انتخاب منشاء خیر کثیری برای ایران قوی و اسلامی گردد.

والسلام/ بهزاد حقانی- 11/4/1400

  • ۰۰/۰۴/۱۱
  • بهزاد حقانی

امید

ایران قوی

حماسه

دوره 13

نظرات (۱)

  • پادکست طلوع بینهایت
  • پادکست طلوع بی‌نهایت را می‌توانید از طریق پلتفرم های زیر گوش کنید
    👇
    https://www.aparat.com/tolouebinahayat

    https://t.me/toluebinahayat

    https://castbox.fm/channel/id4256527

    https://castbox.fm/channel/id4258139

    https://www.youtube.com/channel/UCSk7b1ktKuRWmfhDBfWk_wg

    https://soundcloud.com/user-917553126?ref=clipboard&p=a&c=1&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing


    جهت کمک مالی به پادکست ما به لینک زیر مراجعه کنید 
    https://www.payping.ir/d/SeUA

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی